انواع سنگ فرش

انواع سنگ فرش

06 شهریور 1403

سنگ طبیعی

سنگ فرش‌از جنس سنگ‌های طبیعی، استحکام و مقاومت بالایی دارند  به همین علت گزینه‌ی بسیار مناسبی برای کفپوش بیرونی خانه و ساختمان مانند حیاط، ورودی ساختمان، باغ و ویلا و غیره محسوب می‌شوند.در این مقاله به چند نمونه از سنگ‌های طبیعی، که به عنوان سنگ فرش مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌پردازیم.

 

سنگ گرانیت

این سنگ فرش‌ها مقاوم هستند و به‌دلیل طول عمر زیادی که دارند می توان تا چندین سال بدون نگرانی از این سنگ فرش‌ها استفاده نمود. سنگ‌های گرانیت نسبتاً قیمت‌های گران‌تر و تنوع کمتری نسبت به سایر سنگ‌های طبیعی دارند. می‌توان گفت یکی از مقاوم‌ترین سنگ‌ها، گرانیت می‌باشد و می‌تواند در مقابل انواع عوامل بیرونی مقاومت مناسبی از خود نشان دهد.گرانیت‌ها به صورت سنگ مالون و سنگ کوبیک در سنگ فرش‌ها به کار برده می‌شوند.

سنگ چینی

سنگ‌های چینی معمولاً دارای طیف رنگی روشنی هستند و برای محوطه بیرونی باغ و ویلاها مناسب هستند اما این نوع سنگ‌ها به دلیل خاصیت رنگ‌پذیری و رنگ‌های روشنشان در مکان‌هایی که پر رفت و آمد و در معرض آلودگی بیشتر است استفاده نمی‌گردد.

سنگ مرمریت

سنگ‌های مرمریت در مقایسه با دیگر سنگ‌ها طبیعی از تنوع رنگی، طرح و قیمت گسترده‌تری برخوردارند به همین جهت انتخاب از این گروه سنگی راحت‌تر است. مرمریت قابلیت کاربرد در هر فضایی از ساختمان را دارد و نمای شکیلی را به ساختمان می‌بخشد.

سنگ تراورتن 

سنگ‌های تراورتن از دسته سنگ‌های رسوبی و جنس آهکی هستند که همچون مرمریت‌ها تنوع و کاربرد بسیار زیادی در فضاهای گوناگون ساختمان دراند و از دستهسنگ‌های پرمصرف به شمار می‌آیند. سنگ تراورتن در اندازه تایلی مربعی و یا طولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از اشکال و طرح‌های دیگر تراورتن کوبیک است که سنگ‌ها به شکل مکعب کوچک برش می‌خورند و به صورت اشکال مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند.

از دیگر انواع سنگ‌فرش‌ها می‌توان بتن، آجر، موزاییک و سنگ‌ریزه ها را نام برد.

آخرین مقالات
نمای مدرن ساختمان
نمای مدرن ساختمان
07 شهریور 1403
انواع سنگ فرش
انواع سنگ فرش
06 شهریور 1403
فینیشینگ یا پرداخت سنگ
فینیشینگ یا پرداخت سنگ
27 تیر 1403