تجارت جهانی سنگ تزئینی

تجارت جهانی سنگ تزئینی

07 آبان 1402

تجارت جهانی سنگ تزئینی
بدون تردید، سرمایه‌گذاری هوشمندانه در صنعت سنگ به مخاطره‌اش می‌ارزد و از هر نوع سرمایه‌گذاری دیگری کم خطرتر است. سنگ مرمر و سایر سنگ‌ها کالایی فراتر از زمان هستند که هزاران سال پیشینه‌ی تاریخی دارند و امتحان خود را در آثار بزرگ گذشته پس داده‌اند. اگرچه رکود اقتصادی برآنها بی‌تأثیر نبوده است، اما این کالا توانسته است بدون این که آسیبی دیرپا بر آن وارد شود دشواریها را طی کند، در نتیجه می‌توان فرض کرد حال که کسادی جهانی تأثیری حاشیه‌ای براین بخش داشته است، چشم‌انداز آیندۀ میان مدت و بلند مدت امیدوار کننده است.
تولید سنگ تزئینی در اغلب کشورهای جهان همچنان ادامه دارد. ایتالیا نیمی از کل تولید را به خود اختصاص داده است. سایر تولید کننده‌های مهم عبارت‌اند از چین، برزیل، فنلاند، هندوستان، نروژ، پرتقال، اسپانیا، سوئد، ترکیه و ایالت متحدۀ آمریکا.
کشور چین به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده، وارد کننده و صادر کننده سنگ ساختمانی در جهان شناخته می‌شود.
ترکیه از جمله کشورهایی است که در سال‌های گدشته توانسته صنعت سنگ خود را توسعه و بهبود ببخشد. سنگ‌های تولیدی این کشور در حال حاضر به کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی صادر می‌شود. رمز موفقیت صنعت سنگ کشور ترکیه به گفته مسئولان متخصص این کشور، تمرکز بر تحقیق و توسعه، برندسازی و طراحی می‌باشد.
ایتالیا که عضو گروه هفت کشور صنعتی دنیا می‌باشد، دارای اقتصادی باز بوده و در سازمان‌هایی همچون سازمان‌های جهانی همکاری‌های اقتصادی و توسعه نیز عضویت دارد. مهمترین روش های موجود در ایتالیا برای گسترش بازار و توسعه سهم فروش محصولات و خدمات گوناگون عبارتند از تعلق گرفتن یارانه به تولیدكنندگان از طرف دولت (تشویق های مالیاتی و یا معافیت های مالیاتی، تلفیق شركت های تولیدكننده محصولات فرآوری شده)، ایجاد كانالهای توزیع جهت فروش و صادرات (ارتباط با شركت ها و مؤسسات تبلیغ كننده و توزیع كننده محصولات ایتالیایی، كار چندان مشكلی نیست و به سادگی می توان با آن ها ارتباط برقرار نمود


از اهم اقدامات كشور هند جهت دستیابی به اهداف توسعه صادرات، می توان به ایجاد امكانات و انگیزش برای صادرات، تامین و كاهش هزینه های تولیدات صادراتی (كاهش مالیات صادراتی، كسر هزینه های بازاریابی و ایجاد شعب خارج از مالیات برای واحد صادركننده، تامین مواد اولیه داخلی به قیمت جهانی، تخفیف در نرخ حمل با راه آهن از محل تولید تا بنادر صادراتی، یارانه نقدی برابر درصد ثابتی از ارزش صادرات)، افزایش قدرت رقابت بین المللی از طریق اعطای اعتبارات بلند مدت به صادركنندگان جهت قادر ساختن آن ها به ارائه اعتبار به خریداران خارجی، كمک های دولت در زمینه های بازاریابی و گردآوری آمار و اطلاعات، اجرای برنامه ارتقای فناوری در صنایع و ایجاد محیط امن برای فعالیت های صادراتی اشاره كرد.
 

آخرین مقالات
مراحل فرآوری سنگ‌های ساختمانی
مراحل فرآوری سنگ‌های ساختمانی
16 اردیبهشت 1403
آینده سنگ
آینده سنگ
15 بهمن 1402
سنگ سبلان در شانزدهمین اجلاس سازندگان و طراحان
سنگ سبلان در شانزدهمین اجلاس سازندگان و طراحان
30 دی 1402